Når dit barn starter i skolen

På Tranbjergskolen mener vi, at et godt samarbejde mellem skolen og dig som forælder giver de bedste forudsætninger for at fremme dit barns læring, udvikling og trivsel.

• Læs op

Indhold

Derfor er det vigtigt, at du kender vores forventninger til dig og ved, hvad du kan forvente af os.

Skolens forventninger til dig:

• At du deltager aktivt i de faglige og sociale aktiviteter, der har til hensigt at understøtte dit barns udvikling.
    • At du medvirker til et godt læringsmiljø i skolen og i klassen, og at du i samarbejde med skolens medarbejdere tager ansvar for, at der findes en god og konstruktiv omgangstone.
    • At du bidrager til, at dit barn efterlever skolens ordensregler, værdisæt og almindelige normer for god opførsel.
    • At du understøtter dit barns læring derhjemme ved fx at støtte op om eventuel lektielæsning og ved at læse sammen med dit barn på daglig basis.
    • At du så vidt muligt bidrager til, at dit barn er klar til at modtage undervisning, når han eller hun møder i skole. Dvs. at du sørger for, at dit barn har spist morgenmad hjemmefra og møder udhvilet og til tiden, og at han eller hun har madpakke og noget at drikke med.

Som forælder kan du forvente:

• At vi holder minimum en forældresamtale og et forældremøde årligt.
    • At elevplanen opdateres og danner grundlag for forældresamtalen, som vi holder i den første halvdel af skoleåret.
    • At elevplanen er et dynamisk redskab og opdateres som minimum igen i foråret i følge de aftaler, der blev lavet ved forældresamtalen.
    • At vi efter behov kan holde flere samtaler. Både forældre og medarbejdere kan bede om et ekstra møde.
    • At skolens ledelse sikrer en overordnet information, som giver dig en løbende viden om væsentlige forhold på skolen, så du løbende er orienteret om skolens aktiviteter og kan støtte op om disse.

Se i øvrigt vores principper for kommunikation.

Sidst opdateret: 21. november 2023